Fundraisingprisen

Formål

ISOBRO ønsker at fremme den gode fundraising og lade branchens bedste kampagner inspirere andre organisationers professionelle arbejde med fundraising.

Ved fundraising forstås indsatser der:

  • Skaber indtægter til organisationen i form af indsamlinger, nye medlemmer, erhvervsaftaler, events og lignende aktiviteter

Priserne

Med Fundraisingprisen ønsker ISOBRO at hædre følgende fundraisingkampagner i følgende kategorier:

  • Den mest effektive, målt på kampagnens økonomiske bidrag til organisationen
  • Den mest nyskabende i koncept eller eksekvering
  • Juryens ærespris

Kampagner vurderes af nomineringsudvalg og jury på:

  • Effektivitet og værdiskabelse
  • Strategi og proces
  • Nytænkning og kreativitet

Præmier:

  • Æren og branchens hyldest er den primære præmie
  • Alle vindere modtager 2 fribilletter til Fundrasingkonferencen i 2017
  • Vinderen af den mest effektive fundraisingkampagne 2016 vinder desuden lagkage til hele organisationen (maks. 100 kuverter) og opfordres desuden til at fortælle om kampagnen på Fundrasingkonferencen i 2017
  • Vinderen af den mest effektive fundraisingkampagne 2016 kan desuden indstille sig selv til den internationale fundrasingpris på ICF i Holland

Sådan indstilles en kampagne

Alle personer og organisationer kan indstille en eller flere kampagner, der opfylder kriterierne. Indstillingen sker ved at man laver en kort beskrivelse af kampagnen og sender det til mg@isobro.dk eller udfylder formularen på dette LINK. Indstilling sker i udgangspunktet til alle 3 kategorier, men man kan godt indstille til en specifik kategori. Det er i sidste ende nomineringsudvalget, der vælger de kampagner, som skal indstilles til priserne, samt i hvilken kategori. Kampagnerne skal indstilles senest d. 20. juni.

Kriterier

  • At lovgivning er overholdt
  • Kampagnen er gennemført i Danmark
  • Det er den danske organisations egen kampagne eller den danske organisation har adapteret en international kampagne til danske forhold (tilpasningen skal fremstå tydeligt)
  • Kampagnen skal være gennemført i 2015 eller forår 2016 og afsluttet ved indstilling
  • Resultater skal være troværdigt beskrevne (alle tal behandles fortroligt)

Jury